FİZYOTERAPİ NEDİR?

Fizyoterapi geçmişten günümüze kadar en sık kullanılmakta olan tedavi yöntemidir. Çeşitli hastalıklar, sakatlıklar veya travmalara bağlı olarak kişilerde gelişmiş fonksiyon kayıplarında tedavi yöntemlerinden birisi olarak uygulanır.Fizik tedavi ve rehabilitasyon, genel anlamıyla hareket ve ya fonksiyonel becerileri doğru biçimde yerine getiremeyen kişileri tedavi etmeye destek olan tıbbi uzmanlık dalıdır. Günümüzde çok fazla fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemi mevcuttur. Her kişinin fizyoterapi programı kişiye özel olmalı ve mutlaka bu alanda eğitim almış bir fizyoterapist tarafından uygulanmaktadır.

Fizyoterapi, sağlık ve de günlük hayat açısından kişilere pek çok fayda sağlamaktadır. Bu faydaların başında hareket bozuklukları giderilmesi yer alır.

Hem kan dolaşımı hem de hareket bozukluğu nedeni ile oluşan uyuşma, ağrı ve güçsüzlük hissini azaltıp yok eder.

İlaç kullanımı ve ya ameliyatların tedavi edemediği zamanlarda hastanın sağlığına kavuşmasını sağlar.

Mevcut olan hastalıkların kronik bir hale gelmesini önler.

Hastalıkların ve ya hareket bozukluklarının ilerlemesini engeller.

Vücutta yer alan kas ve ya eklemlerin fonksiyonlarının arttırılmasına da yardımcı olup ilaçlara duyulan ihtiyaçları azaltarak hastaların hayat kalitesini de arttırır.

Ağrılarının kaynağının belirlenmesini sağlar ve tekrarlamayacak düzeyde giderir.

FİZYOTERAPİST KİMDİR?

Fizyoterapist, hastalık durumları dışında, kişilerin fiziksel aktivitelerini düzenlemek ve hareket kabiliyetlerini arttırmak için mesleğiyle ilgili ölçüm ve testleri yaparak kanıta dayalı koruyucu ve geliştirici protokolleri belirler, planlar ve uygular. Hastalık durumlarında ise ilgili hekimlerin teşhisini ve tedavi için yönlendirmelerini de dikkate alarak hastaların hareket ve fiziksel fonksiyon bozukluklarının ortadan kaldırılması veya iyileştirilmesi amacıyla gerekli uygulamaları yapar.