GRASTON TEKNİĞİ

GRASTON TEKNİK NEDİR?

Graston tekniği, hasar görmüş dokuyu ve fasyal kısıtlamaları en etkili şekilde tespit etmeyi sağlar. Hareket ve koordinasyon düzeyini maksimum seviyeye çıkarıp bu seviyede koruyabilmeyi amaçlar. her kas,tendon fasya için özel dizayn edilmiş gereçlerle uygulanır. Yumuşak doku mobilizasyonunun kanıta dayalı ve gelişime açık bir yöntemidir. Graston tekniği manuel terapinin daha derin ve daha yoğun bir versiyonudur.

Graston Tekniği olarak bilinen bu invaziv olmayan iyileşme yöntemi; kronik, akut veya cerrahi sonrası her türlü yumuşak doku problemini tedavi etmek ve ya var olan sağlıklı hali korumak- artırmak için kullanılır.

Graston masajı özellikle fasyanın mobilitesini (hareketliliği) arttırmak, kas, tendon ve yumuşak dokuda meydana gelen yırtık veya yaralanmaları tedavi etmek için tercih edilir. Tekniği  boyun ağrısı, fibromiyalji, kas ağrıları, spazmlar, dolaşım bozuklukları ve Selülit, sinir sıkışmaları ve sporcu sağlığı gibi birçok bedensel sorunun tedavisinde kullanılır.

Graston Tekniği skar dokusunu, fasyal kısıtlamalarını ve hareket aralığını iyileştirmesini sağlayan alet yardımlı derin yumuşak doku mobilizasyonu şeklidir. Bu tekniğin arkasındaki mantıksal yaklaşım, maruz kalınan travma ve yumuşak doku fibrozu yaşanan bölgeye daha minimal mikrotravmalar uygulayarak, dokuyu iyileşme sürecini başlatmaya teşvik edecek bir inflamatuvar yanıt ortaya çıkarmaktır. Graston tekniği, skar dokudaki çapraz bağlı bulunan kollajeni ayırır ve keser. Bu genellikle kas lifi ve bağ dokusu bileşenlerinin gerilmesi ve yayılmasıyla gerçekleştirilir.

Graston Tekniği bir uygulayıcının sorunlu dokuyu derinden ele geçirmesine, ancak bir hastanın ağrı toleransına duyarlı olmasını sağlar. Aletler etkilenen alanın üzerine bastırıldığında, skar dokusunu parçalamaya ve fasya kısıtlılıklarını gidermeye yardımcı olurlar. Zamanla, bu işlem yapışmış ve düğümlenmiş lifleri açar, gevşetir veya ortadan kaldırabilir, hareket aralığını geri kazandırır ve ağrıyı ortadan kaldırabilir. Graston Tekniğinin amacı ve ideal sonucu yumuşak doku hasarınızı sağlıklı bir şekilde çalışan dokuya dönüştürmeye yardımcı olmaktır.

Genellikle hastanın durumuna bağlı olmakla birlikte, Graston Tekniği genellikle dört ila beş hafta boyunca haftada bir ila iki tedaviyi içerir. Çoğu hasta, üçüncü veya dördüncü tedavi oturumuyla olumlu bir yanıt almaktadır.

NERELERDE KULLANILIR?

• Boyun ağrısı
  • Bel ve sırt ağrıları
  • Fibromyalji
  • Karpal tünel sendromu
  • Lateral epikondilit (Tenisçi dirseği)
  • Medial epikondilit (Golfçü dirseği)
  • Patellafemoral bozukluklar (Diz ağrısı)
  • Rotatör manşet (Omuz ağrıları)
  • Tetik parmak
  • Travmaya bağlı veya cerrahi sonrası oluşan kesiler (Skar doku)
  • Kronik, akut veya cerrahi sonrası yumuşak doku problemleri
  • sporcu kas gerginlikleri
  • Selülit tedavisi

NEDEN GRASTON TEKNİĞİ?

• Toplam tedavi süresini azaltır
  • Daha hızlı rehabilitasyon / iyileştirmeyi teşvik eder
  • Ağrı kesici ilaç ihtiyacını azaltır
  • Kalıcı olduğu düşünülen kronik koşulları giderir.
  • Optimal hareket aralığının korunması için etkili bir yol sağlar
  • Dokunun kendi kendine iyileşmesini sağlar.
  • Sağlıklı ve vücut destekli dolaşım sağlar (selülit)
  • Sporcu masajı teknikleri ile uygulandığında sporcuların kas sağlıklarını arttırarak kas kullanımının verimini arttırır.

Yorum Bırakın